شرکت کالای صنعت و نفت

ساخت وبلاگ

فلنج ساکت فولادی چیست؟

فلنج ساکت فولادی نوعی دریچه است که برای تنظیم جریان در یک خط لوله استفاده می شود و از یک عنصر از نوع دیسک متحرک و یک صندلی حلقه ثابت در یک بدنه به طور کلی کروی تشکیل شده است.

فلنج ساکت فولادی به روش گلوب به دلیل شکل بدن کروی آنها با دو نیمه بدن با یک حفره داخلی از هم جدا می شوند. این دریچه دارای یک صندلی است که بر روی آن می توان یک شاخه متحرک را پیچ کرد تا شیر را ببندد. در فلنج ساکت فولادی، پلاگین به ساقه ای متصل است که با عمل پیچ در شیرهای دستی کار می کند. به طور معمول ، شیرهای خودکار از ساقه های کشویی استفاده می کنند. فلنج ساکت فولادی اتوماتیک به جای نخ ، دارای ساقه صافی هستند و توسط یک محرک باز و بسته می شوند. هنگامی که یک فلنج ساکت فولادی به صورت دستی عمل می کند ، ساقه توسط یک دستگیره چرخانده می شود.

اگرچه فلنج ساکت فولادی در گذشته دارای ابعاد کروی بوده اند ، اما بسیاری از فلنج ساکت فولادی مدرن دارای شکل کروی نیستند. با این حال ، در لوله کشی ، دریچه هایی با چنین مکانیزم اغلب استفاده می شوند ، اما اصطلاح فلنج ساکت فولادی ممکن است به دریچه هایی اطلاق شود که برای متوقف کردن جریان حتی در صورت داشتن سازوکار یا طرح های دیگر استفاده می شوند.

فلنج ساکت فولادی برای برنامه های کاربردی که نیاز به ضربات و عملکرد مکرر دارند استفاده می شود. به عنوان مثال ، فلنج ساکت فولادی یا دریچه هایی با مکانیسم مشابه ممکن است به عنوان دریچه های نمونه برداری استفاده شوند ، که بطور معمول بسته می شوند به جز زمانی که نمونه های مایع گرفته می شوند. از آنجا که حباب جریان را محدود می کند ، در جایی که جریان کامل و بدون مانع لازم باشد توصیه نمی شود.

فلنج ساکت فولادی دارای انواع متنوعی می باشد:

فلنج کور: این مدل ها انتهای آن ها بسته می باشد و بیشتر در انتهای مسیرهای لوله کشی استفاده می شوند.

فلنج گردن دار: این مدل از فلنج ها در وسط آن یک مخروط وجود دارد که انتهای آن به لوله وصل می شود. این مدل فلنج برخلاف فلنج ساکت فولادی، توانایی استفاده در دمای زیر صفر را دارد.

فلنج روکار: قیمت این فلنج ها بیشتر می باشد ولی کاربرد بسیار ساده ای دارد و در کارهای بسیار ساده از آن ها استفاده می شود.

فلنج ساکت فولادی این فلنج ها هم از داخل و هم از خارج جوشکاری می شوند به همین دلیل مقاوت بسیار ی دارند و در لوله های پرفشار استفاده می شوند. قیمت فلنج ساکت فولادی بیشتر از مدل های دیگر می باشد همچنین فلنج ساکت فولادی این امکان را دارند که مایع و گاز جریان بهتر و منظم تری در لوله داشته باشند. ابعاد فلنج ساکت فولادی بسیار متنوع و زیاد می باشد که با توجه به نیاز می توان از این ابعاد مختلف استفاده کرد.

شرکت کالای صنعت و نفت...
ما را در سایت شرکت کالای صنعت و نفت دنبال می کنید

برچسب : فلنج ساکت فولادی چیست؟,فلنج ساکت فولادی دارای انواع متنوعی می باشد,فلنج ساکت فولادی , نویسنده : sanat ksnco بازدید : 228 تاريخ : دوشنبه 22 ارديبهشت 1399 ساعت: 1:21